Aqua
7 sierpnia, piątek godz. 20:30 / wieża kościoła św. Katarzyny /
Paweł Hulisz, Emil Miszk / trąbki, Monika Kaźmierczak / carillon/
Dawna muzyka wieżowa
Marc-Antoine Charpentier (1643-1704)
Preludium z Te Deum, H. 146
H. I. Biber (1655-1704)
12 sonat na 2 trąbki
Jan Thomas Baustetter (ok.1723-1789)
Menuet G-dur (z Księgi carillonowej Ioannesa de Gruyttersa, 1746)
Anonim (XVII w.)
Tabulatura vietoris saeculi – wybór (nry 309, 310, 313, 317)
Chorały na podstawie opracowań z Księgi carillonowej Johanna Ephraima Eggerta (Gdańsk, 1784)
Nun lob mein’ Seel’ den Herren (Sław duszo moja Pana) (opr. E. Miszk)
Komm heilger Geist, Herre Gott (Przyjdź, Duchu Święty, Panie Boże) (opr. P. Hulisz)
Johann Ernst Altenburg (1743-1801)
Bourree
Jan Thomas Baustetter (ok.1723-1789)
Menuet G-dur (z Księgi carillonowej Ioannesa de Gruyttersa, 1746)
Jerzy Fryderyk Haendel (1685-1759)
Water Music (fragmenty) w wersji na 2 trąbki
Paweł Hulisz (*1975)
Ringing Out (2020)


PAWEŁ HULISZ
ur. 1975
Absolwent Akademii Muzycznej w Gdańsku oraz Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. W czasie studiów rozpoczął pracę w zespole Cappella Gedanensis, z którym koncertuje do dziś. Współpracuje z Teatrem Muzycznym w Gdyni oraz z orkiestrami symfonicznymi i kameralnymi w całej Polsce. Wykonawca muzyki barokowej i klasycznej na instrumencie historycznym oraz muzyki jazzowej i popularnej. Muzyk sesyjny, współtwórca zespołów jazzowych. Pomysłodawca i założyciel zespołu Tubicinatores Gedanenses, kontynuującego gdańską tradycję Turmmusik (muzyki wieżowej). Organizator festiwalu „Muzyka z gdańskich wież”. Autor kilku płyt solowych.
W 2012 roku otrzymał Stypendium Kulturalne Prezydenta Miasta Gdańska.
Opracowuje starodruki muzyczne z XVII i XVIII wieku, znajdujących się w bibliotece PAN w Gdańsku. Kompozytor Hejnału wykonywanego od 2017 roku na rozpoczęcie i zakończenie Jarmarku Dominikańskiego w Gdańsku.


EMIL MISZK
ur. 1990
Absolwent Akademii Muzycznej w Gdańsku w klasie trąbki i Akademii Muzycznej w Bydgoszczy w klasie trąbki naturalnej.
Współtwórca wielu formacji związanych z trójmiejskim środowiskiem muzycznym, m.in.Algorhythm, kwartet trąbek barokowych Tubicinatores Gedanenses.Współpracował z takimi artystami jak m.in: Markus Stockhausen, Sławek Jaskułke, Marcin Masecki czy Mitch & Mitch. Czterokrotnie nominowany do nagrody Akademii Fonograficznej Fryderyk. Zdobywca nagrody Fryderyka w kategorii Jazzowy Debiut Roku za album „Don’t Hesitate!” oktetu Emil Miszk & The Sonic Syndicate.


MONIKA KAŹMIERCZAK
Gdańska carillonistka od 2001 roku. Absolwentka Akademii Muzycznej w Gdańsku (Teoria Muzyki, Muzyka Kościelna, Dyrygentura Chóralna) oraz Niderlandzkiej Szkoły Carillonowej w Amersfoort (Niderlandy). Naukę gry na carillonie zaczęła podczas kursów organizowanych przez Muzeum Historyczne Miasta Gdańska, które prowadził Gert Oldenbeuving z Holandii. Laureatka wielu stypendiów, m.in. Stypendium Prezydenta Miasta dla najlepszej studentki Wydziału, stypendium Huyghensa od rządu niderlandzkiego na studia w Amersfoort, Stypendium Kulturalnego Miasta Gdańska, wykorzystanego na kursy mistrzowskie w Belgii u Geerta D’hollandera.
Laureatka kilku międzynarodowych konkursów gry na carillonie.
W 2012 roku uzyskała doktorat w zakresie gry na carillonie na Wydziale Instrumentalnym Akademii Muzycznej w Gdańsku.
Adiunkt na Akademii Muzycznej w Gdańsku, gdzie uczy m.in. carillonu. Prezeska Polskiego Stowarzyszenia Carillonowego (2011-2015), od 2006 do 2017 roku prowadziła Chór Mieszczan Gdańskich. Od 2018 roku nominalnie pełni funkcję carillonistki miejskiej. Aktywnie organizuje koncerty w Gdańsku (m.in. Gdański Festiwal Carillonowy) i sama koncertuje w Polsce i na świecie, m.in. na Litwie, we Francji, Belgii, Holandii, Stanach Zjednoczonych, Irlandii i in.
