loader image

PAWEŁ HULISZ 

 Trębacz, aranżer, kompozytor, doktor sztuk muzycznych. Absolwent gdańskiej i bydgoskiej akademii muzycznej. Na stałe współpracuje z Teatrem Muzycznym w Gdyni.

Współtworzy zespół SANACJA, Krystyna Durys Band, a jako muzyk sesyjny współpracował m.in. z: Sylwią Grzeszczak, Eweliną Lisowską, Kamilem Bednarkiem, zespołami: Behemoth, Deer Project, NPWM, Sound’n’Grease, Lady Pank, Coma, L.U.C.

Z Sinfoniettą Consonus nagrał płytę Symphonic Theater of Dreams poświęconą zespołowi Dream Theater i płytę Exploration, z Jordanem Rudesem, klawiszowcem legendarnego zespołu Dream Theater. W ramach projektu Rebel Babel stworzył aranżacje dla m.in.: Piotra Roguckiego, Kamila Bednarka, Igora Herbuta, Natalii Kukulskiej, Renaty Przemyk, Abradaba, Mateusza Pospieszalskiego, Voo Voo, etc.

W 2012 roku otrzymał Stypendium Kulturalne Prezydenta Miasta Gdańska, które przyczyniło się do nagrania pierwszej solowej płyty pt: SANACJA – „Już taki ze mnie zimny drań’’, z przebojami polskiej muzyki z lat 20-tych i 30-tych XX wieku.

Wykonuje muzykę barokową i klasyczną na instrumencie historycznym.
Jest pomysłodawcą i założycielem zespołu Tubicinatores Gedanenses, z którym koncertuje na wieżach kościołów i ratuszy, kontynuując starą gdańską praktykę grania z wież (Turmmusik). Dzięki mecenatowi Prezydenta Miasta Gdańska, zespół zrealizował dotychczas dwie płyty autorskie. Jest organizatorem festiwalu „Muzyka z gdańskich wież”. Współpraca z organistą Andrzejem Szadejko doprowadziła do realizacji dwóch płyt o charaterze solowym: Rückpositiv z ariami obligato A. Scarlattiego i Rückpositiv e la bella tromba z utworami kompozytorów włoskich XVII i XVIII wieku. W 2021 roku razem z Moniką Kaźmierczak – miejską carillonerką i Emilem Miszkiem – trębaczem, nagrał płytę Urbis Sonos z barokową muzyką opracowaną na dwie trąbki historyczne i carillon.

Zajmuje się opracowywaniem starodruków muzycznych z XVII i XVIII wieku, znajdujących się w bibliotece PAN w Gdańsku – kantaty okolicznościowe kompozytorów gdańskich, m.in. J. B. C. Freisslich, J. V. Meder, F. Ch. Mohrheim,  J. T. Roemhildt, J. D. Pucklitz, a także zbiorów biblioteki Hosianum w Olsztynie – XVIII wieczna muzyka liturgiczna. Powołał do życia zespół Capella Warmiensis Restituta prezentujący odrestaurowane muzykalia warmińskie, rozpoczynając serią wydawniczą Musica Warmiesis dla wytwórni DUX.

Jest kompozytorem Hejnału wykonywanego od 2017 roku na rozpoczęcie i zakończenie Jarmarku Dominikańskiego w Gdańsku, a także Hejnału skomponowanego w 2020 roku dla festiwalu Bydgoska Scena Barokowa.

W dorobku artystycznym ma około 60 nagrań płytowych, jako muzyk sesyjny, kameralista i solista, uczestniczy też w wielu festiwalach muzycznych.

EMIL MISZK  

trębacz, propagator muzyki improwizowanej. Miłośnik szerokiej perspektywy i długiego dystansu. Patrzy na rzeczy pod różnym kątem. Prowadzi bogate życie koncertowe i świetnie odnajduje się na wielu płaszczyznach muzycznych. Jego styl opiera się na starciu dwóch energii – z jednej strony przynależność do tradycji, z drugiej totalna wolność. Jest to efekt współpracy z takimi artystami jak: Markus Stockhausen, John Medeski, John Scofield, Andreas Staier, Leszek Kułakowski, Marcin Masecki, Mitch & Mitch. Współtwórca niezależnego wydawnictwa Alpaka Records. PESH, BLED, Tomasz Chyła Quintet czy kwartet trąbek historycznych Tubicinatores Gedanenses to tylko niektóre z zespołów, w które jest zaangażowany. 

Lider zespołu Emil Miszk & The Sonic Syndicate, z którym w roku 2019 zdobył najbardziej prestiżową nagrodę środowiska muzycznego w Polsce – nagrodę FRYDERYK w kategorii Jazzowy Debiut Roku za album „Don’t Hesitate!”.