loader image

27 sierpniapiątek 20:30 / wieża kościoła św. Katarzyny /

Nowe brzmienia na dzwony i smyczki– koncert finałowy

NeoQuartet /Gdańsk/:

Karolina Piątkowska-Nowicka, Paweł Kapica  skrzypce
Michał Markiewicz
 altówka
Krzysztof Pawłowski  wiolonczela

Paul Maassen /carillon – Niderlandy/

Katarzyna Kwiecień-Długosz (*1978)
Solaris na carillon i elektryczny kwartet smyczkowy (premiera) 

 Paul Maassen (*1981) 

Arachne – muzyka baletowa na carillon i elektryczny kwartet smyczkowy (premiera):
– Prologue
– Introduction Arachne (Wejście Arachne)
– Weave and Work (Tkanie i praca)
– First Lie (Pierwsze kłamstwo)
– the Nymphs (Nimfy)
– the Plan and the Challenge (Plan i wyzwanie)
– the Duel (Pojedynek)
– the Punishment (Kara)
– Epilogue 

 ok. godz. 21:15

Katarzyna Kwiecień-Długosz 

Nihil constat na carillon, elektronikę i Fontannę Heweliusza 

NEO QUARTET

to kwartet smyczkowy złożony z absolwentów Akademii Muzycznych  w Gdańsku, Warszawie i Lucernie. NeoQuartet jest jednym z najciekawszych i najprężniej działających zespołów specjalizujących się w muzyce współczesnej w Europie. 

Tworzą go:
Karolina Piątkowska – Nowicka  (1 skrzypce),
Paweł Kapica    (2 skrzypce),
Michał Markiewicz (altówka),
Krzysztof Pawłowski (wiolonczela).

Artyści za swój cel stawiają sobie promocję twórczości głównie młodych kompozytorów. Członkowie NeoQuartet to pasjonaci sztuki współczesnej, chętni do nowatorskich poszukiwań, otwarci na współpracę z najbardziej wymagającymi artystami.

NeoQuartet jest laureatem prestiżowej Pomorskiej Nagrody Artystycznej za rok 2018. Był również nominowany do szeregu innych nagród (Sztorm Roku, Fryderyki).

Zespół ma na koncie dziesięć płyt CD wydanych dla polskich, niemieckich, greckich i amerykańskich wytwórni.

Od 2017 roku NeoQuartet poszerzył swoje instrumentarium o elektryczne instrumenty smyczkowe midi, syntezatory oraz loopery. Projekt Neo Electric Quartet jest unikatowym zjawiskiem na światowej scenie muzyki nowej.

NeoQuartet koncertuje w Polsce, jak i poza jej granicami (Ukraina, Szwajcaria, Rosja, Włochy, Litwa, Francja, Chiny, Finlandia, Estonia, Niemcy, Dania, Szwecja, Słowacja, Korea Południowa, Japonia, USA).
Ma na swoim koncie udział w takich festiwalach jak: Gdański Festiwal Muzyczny, Międzynarodowy Festiwal Sopot Classic, Ukrainian Biennale of New Music, Festiwal im. J. Waldorfa w Radziejowicach, Dni Muzyki Nowej , Musica Electronica Nova, Festiwal Kontrasty (Lwów), Another Space Festival, (Moskwa), Warszawska Jesień, Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej Poznańska Wiosna, Beijing Moderne, ASEAN Music Week, Shanghai New Music Week, Randfestspiele – Berlin, Autumn Fest Festival – Tallin, ReMusik – Sankt Petersburg, Afekt festival – Tartu, Daegu International Contemporary Festival, Klang Festival – Kopenhaga i inne.

Neoquartet jest organizatorem własnego festiwalu NeoArte – Syntezator Sztuki, którego pierwsza edycja odbyła się w październiku 2012. Impreza odbywa się w Gdańsku i corocznie patronuje jej wybitny kompozytor. Zespół gościł już Pawła Szymańskiego, Elżbietę Sikorę, Cezarego Duchnowskiego, Pawła Mykietyna, Joannę Bruzdowicz, Pierre’a Jodlowski i Wojciecha Blecharza. Wśród wykonawców festiwalu warto wymienić Motion Trio, Kwartludium, Szabolcsa Esztenyi, Ensemble Nostri Temporis, Kuba Kapsa Ensemble, Agatę Zubel, Distractfold Ensemble, Łukasza Długosza, Kwadrofonik, Sonar Quartett, Kwartet Śląski ,Spółdzielnie Muzyczną, Jen Torrence, Ensemble Good Mori.

Założone przez Neoquartet Stowarzyszenie NeoArte, dzięki wsparciu Instytutu Muzyki i Tańca regularnie zamawia u polskich i zagranicznych kompozytorów nowe utwory. Wśród twórców, którzy napisali specjalnie dla NeoQuartet są m.in. Sławomir Kupczak, Jakub Polaczyk, Maxim Kolomiiets, Bohdan Sehin, Aleksander Kosciów, Oleksij Shmurak, Jerzy Kornowicz, Agnieszka Stulgińska, Marek Czerniewicz, Dariusz Przybylski, Dai Bo, Gabriel Paiuk, Grzegorz Pieniek, Kamil Kosecki, Piotr Peszat, Rafał Zapała, Adam Villagi, Peter Machajdik, Eunsil Kwon, Simon Christensen.

PAUL MAASSEN  

jest carillonistą miejskim Bredy (Niderlandy), gdzie gra na carillonach w Grote Kerk i Heuvel. Jest przedstawicielem już czwartej generacji carillonistów miejskich Bredy w swojej rodzinie, idąc w ślady swojego pradziadka, który objął to stanowisko w 1923 roku. 

Z wykształcenia jest pianistą jazzowym (Konserwatorium w Rotterdamie), obronił również magisterium z fortepianu i carillonu w Konserwatorium Utrechckim. Ze swoimi jazzowymi korzeniami cechuje go nowe podejście do muzyki carillonowej. Koncertuje w Holandii i poza jej granicami. Oprócz posady carillonisty miejskiego jest również dyrektorem muzycznym Teatru Muzycznego w Rotterdamie, mając w dorobku takie produkcje jak „Matilda the musical”, „Hello! Dolly”, „Sweeney Todd” czy „The Color Purple”. 

Jako pianista jazzowy występuje z utrechckim zespołem „Jazz Archipel”.