loader image

14.07 – piątek – godzina 20:30

/ wieża kościoła św. Katarzyny /

Preludium – koncert studencki

Kłajpeda, Litwa:

Urtė Krutkevičiūtė

Ignas Vydeika

Vilius Aleinikovas

Polska:

Witold Maciak

Antoni Ziober

Zuzanna Wężyk

Program:

Witold Maciak (Warszawa)

Philip Glass (*1937)
Glassworks: I. Opening (opr. J. den Engelsman)

Geert D’hollander (*1965)
Ludus Modalis I: Melody

Geert D’hollander
Wellesley Studies: A Melancholic Song (duet z Ignasem Vydeiką)

Improwizacja (duet z Ignasem Vydeiką na saksofonie)

Vilius Aleinikovas (Kłajpeda, Litwa)

Maurice Ravel (1875-1937)

Pavana Śpiącej Królewny z cyklu Ma Mère l’Oye (Moja matka gęś, opr. G. Bodden) duet z Ignasem Vydeiką

Geert D’hollander

Ludus Modalis I: Dreaming

Improwizacja na temat pieśni litewskich i harmonii ravelowskich

Antoni Ziober (carillon), Zuzanna Wężyk (gitara)

Zuzanna Wężyk (*1995)

El Tridente

I. Goodbye

II. Akoustikí

III. Akaneiro (Tribute to Krzysztof Benkowski)

* Zrealizowano ze środków Miasta Gdańska w ramach Stypendium Kulturalnego

Urtė Krutkevičiūtė (Kłajpeda, Litwa)

Yann Tiersen (*1970)

Comptine d’un Autre Été (opr. K. van Assche) duet z Viliusem Aleinikovasem

ok. godz. 21.15

Kamil Cieślik (*1991)

Opowieści Fontanny Heweliusza (2016) na carillon, elektronikę i Fontannę Heweliusza

WITOLD MACIAK  

Klawesynista, kompozytor, uczeń ZPSM nr 1 w Warszawie. 

Swoje umiejętności gry na carillonie kształcił podczas zajęć i kursów na Akademii Muzycznej w Gdańsku (Monika Kaźmierczak, Eddy Mariën, Gert Oldenbeuving, Christiaan Winter).

Witold interesuje się łączeniem światów muzyki dawnej oraz nowej, chętnie wykorzystując instrumenty elektroniczne i historyczne oraz badając ją pod względem zachodzących zjawisk mikrotonalnych.

IGNAS VYDEIKA  

Student pierwszego roku Litewskiej Akademii Muzyki i Tańca w Wilnie w klasie saksofonu. Przygodę z carillonem zaczął w 2019 roku w Kłajpedzie. Od tego czasu brał udział w różnych kursach gry i festiwalach, w tym zeszłorocznym Gdańskim Festiwalu Carillonowym. Aktualnie uczy się gry na carillonie u Moniki Kaźmierczak.

VILIUS ALEINIKOVAS   

rozpoczął swoją edukację muzyczną w gimnazjum artystycznym im. Eduardasa Balsysa w Kłajpedzie na specjalności dyrygentura chóralna. Zdobywca wielu nagród na konkursach dla młodych dyrygentów. Od 2021 roku jest uczniem Państwowej Szkoły Artystycznej im. M. K. Čiurlionisa w Wilnie pod kierunkiem Ričardasa Šumili, dyrygenta Opery Narodowej i Tearu Tańca w Wilnie. Vilius interesuje się historią, sztuką, szczególnie muzyką, budownictwem instrumentów. Jego pasją jest również malarstwo oraz improwizacja fortepianowa.

ANTONI ZIOBER   

(ur. 2003 w Mościskach w obwodzie lwowskim) – pochodzący z polskiej rodziny absolwent Mościskiej Szkoły Średniej i Mościskiej Szkoły Artystycznej w klasach fortepianu i gitary. Student 2. roku kierunku Muzyka Kościelna Akademii Muzycznej im. S. Moniuszki w Gdańsku, gdzie pogłębia swoją wiedzę o muzyce i uczy się gry na organach i na carillonie.

ZUZANNA WĘŻYK 

Gitarzystka, kompozytorka i wokalistka z Gdańska.

Wielokrotnie nagradzana w ogólnopolskich i międzynarodowych konkursach gitarowych. Zuzanna jest również związana z Salzburgiem

i Londynem, gdzie m. in. doskonaliła warsztat gry na gitarze i kompozycji filmowej na University Mozarteum Salzburg i Kingston University London. Od 2019 roku współpracuje z grupą twórczą Acid Grass Records, z którą w grudniu 2020 wydała 'EP 2020′ – minialbum z autorską muzyką gitarowo-wokalną, a w 2022 produkcję 'I Was Melting That Way / ULGA’.

Podczas XXIV Gdańskiego Festiwalu Carillonowego w 2022 roku można było usłyszeć pierwszą aranżację Zuzanny na carillon. Specjalnie na tegoroczną edycję festiwalu, Zuzanna zaprezentuje mało spotykaną propozycje muzyczną – tym razem na gitarę klasyczną oraz carillon. Partię carillonu wykona Antoni Ziober, gitarową sama kompozytorka – Zuzanna Wężyk. Co więcej, proces twórczy nowych aranżacji muzycznych został wyróżniony przez Stypendium Kulturalne Miasta Gdańska.

URTĖ KRUTKEVIČIŪTĖ  

Licealistka z Gimnazjum im. Vydūnasa w Kłajpedzie, lubiąca angażować się w różne projekty muzyczne, od gry na fortepianie, śpiewania w chórze i zespołach wokalnych po pisanie recenzji muzycznych.

Swoją przygodę z carillonem zaczęła jesienią 2022 roku, przyłączając się do projektu edukacyjnego Kłajpedzkiej Sali Koncertowej „Odkryj Carillon”, prowadzonego przez Monikę Kaźmierczak.

Urtė otacza się światem muzyki również po lekcjach i chciałaby zajmować się tym w przyszłości.